Versiyon 6.04

İşinizi geleceğe taşırken zor kararları yalnız almayacaksınız


caniasERP 6.04’ün ana temaları ‘basitlik’, ‘stratejik karar verme ve planlama’ ile ‘yeni geliştirme ortamı’. Versiyon 6.04 ile caniasERP daha kullanışlı, kullanıcı dostu. Bir ERP yazılımına herşeyden çok “işinizle ilgili doğru kararlar alabilmek” için ihtiyaç duyduğunuzu biliyoruz. Bu nedenle 6.04’ü tasarlarken stratejik planlama ve karar vermeye yardımcı geliştirmeler yaptık. Bütçeleme modülündeki önemli revizyonların yanı sıra ilk kez kullanıma giren ‘Kurumsal Risk Yönetimi’ ve ‘Bilgi Yönetimi Sistemi’ modülleri, işinizin geleceğini planlarken size destek olacak. Çok daha hızlı ve hatasız çalışmayı sağlayan yeni geliştirme ortamıyla caniasERP ile yapabileceklerinizin sınırını belirleyen yalnızca hayalgücünüz olacak.


Kuruluşundan itibaren alanında pek çok teknolojik yeniliğin öncüsü olan IAS, kuruluşunun 25. yılında kurumsal kaynak planlama yazılımı caniasERP’nin yeni versiyonunu çıkardı. IAS’nin çeyrek asırlık tecrübesinin ürünü olan caniasERP 6.04, farklı sektörlerin tüm iş süreçlerini kapsıyor.


Basit, kullanışlı, akıllı


caniasERP’nin karakteristik özelliklerini taşımayı sürdüren versiyon 6.04’ün temaları “basitlik”, “stratejik karar verme ve planlama” ile “yeni geliştirme ortamı” olarak tanımlanıyor. Yazılımın “kullanışlı” ve “kullanıcı dostu” olması için gereken tüm düzenlemeler titizlikle yapıldı. Çok daha hızlı ve hatasız geliştirme yapmaya imkân veren “TROIA Entegre Geliştirme Ortamı” da versiyon 6.04’ün öne çıkan özelliklerinden.


Basitliğin ön planda olduğu versiyon 6.04’te sizi sade, sakin bir görünüm bekliyor. Tüm arayüzler, internet kullanım alışkanlıklarınız doğrultusunda aşina olduğunuz davranış kalıplarını destekleyecek ve yazılımı kullanırken yabancılık hissi vermeyecek şekilde tasarlandı. Versiyon 6.04 de öncekiler gibi, ihtiyaçlarınız doğrultusunda özelleştirebileceğiniz bir yazılım. Dilediğiniz gibi yerleştirebileceğiniz “widget”lar ile özelleştirebileceğiniz ana sayfa hem kullanışlı hem de işlevsel. Bu sayfanın, bilgisayarınızla yaptığınız tüm işler için bir giriş ekranı olabilmesi, istediğiniz tüm uygulamalara buradan ulaşabilmeniz hedefleniyor.


Bir ERP yazılımının herşeyden önce bir karar destek sistemi olduğu vurgusuyla tasarlanan versiyon 6.04’te, stratejik planlama ve karar vermeye yardımcı olacak geliştirmeler yapıldı; bütçeleme modülünde de önemli revizyonlar var. caniasERP 6.04 ile canlı tablo ve analiz ekranları ile saniyeler içinde istediğiniz verilere ve analiz sonuçlarına ulaşabilecek, yenilenen OLAP modülü ile operasyonel verilere ilişkin analiz raporları alabileceksiniz. “Kurumsal Risk Yönetimi” ve “Bilgi Yönetim Sistemi” ise stratejik kararlarınızda ve işinizin geleceğini planlarken size destek olacak yeni modüller.


caniasERP Teknoloji ve Avantajlar


Platformdan bağımsızdır: Yazılım, bilinen tüm sistem ortamlarında çalışır ve birden çok platformda kullanıma uygundur. Böylece şirketin gereksinimlerine uygun işletim sistemleri ve veri tabanları, maliyetler de göz önünde bulundurularak tercih edilebilir (örn. MySQL ve Linux da dâhil olmak üzere açık kaynak kodlu çözümler). Bu sayede şirketler donanım değişikliği ve bakım maliyetlerini önemli ölçüde azaltabilirler. 


Açık kaynak kodludur ve tasarruf sağlar: Benzersiz bir teknolojiye, mimariye ve geliştirme ortamına sahip olan TROIA, caniasERP kullanıcılarına uygulamanın kaynak koduna doğrudan erişim olanağı sunar. Böylece şirketler, kullandıkları yazılımı en etkin şekilde ihtiyaçlarına uyarlayabilir, geliştirebilirler.


Çoklu firma desteği: caniasERP’nin çoklu firma desteği sayesinde, hukuki açıdan bağımsız birden çok şirket tek bir yazılımda bir birim oluşturabilirler.


Birlikte çalışabilirliği destekler: Nesne odaklı açık sistem mimarisi, harici sistemlerin caniasERP’ye kolayca entegre edilmesine ve SOA (Servis Odaklı Mimari) konseptine göre WebServices aracılığıyla harici sistemler ile veri alışverişi gerçekleştirilmesine olanak sağlar. Açık standart, gelecekte de sağlam bir güvenlik garanti eder.


İşlerin dünya çapında yürütülmesini destekler: caniasERP sistemi web tabanlıdır ve sisteme istenilen yerden, istenildiği anda erişim mümkündür. Bu sayede örneğin saha personeli, iş ortakları, tedarikçiler ve diğer şubeler de sisteme kolayca dâhil olabilir. caniasERP sistemi tüm bildirimler, iletişim pencereleri ve raporlar için çoklu dil desteği (Unicode dahil) sunar.


TEMEL YAPI VE GELİŞTİRME


caniasERP ile hep bir adım öndesiniz!


Şirketiniz büyüdükçe ihtiyaç duyduğunuz ERP sisteminin gereksinimleri de artacaktır. Bu nedenle caniasERP’de açık, ölçeklenebilir ve uyarlamaya uygun bir sistem mimarisi bulunur. Bu mimari sayesinde iş süreçlerinizi tasarlar ve bir araya getirirken sınırsız bir esnekliğe sahip olursunuz. Tüm modüller arasındaki entegrasyon ve sistemin genelini kapsayan standartlar sayesinde tutarlı verilere sahip olur ve güncel gelişmelere hızla, doğru tepkiler verebilirsiniz.


caniasERP Yazılım Altyapısı


caniasERP mimarisi, çalışma ortamını ve TROIA Geliştirme Ortamını tek bir platform üzerinde entegre eder. caniasERP sisteminin kaynak kodu yazılım ile birlikte teslim edilir. Böylece caniasERP’yi kurumsal ve bireysel ihtiyaçlarınıza en uygun şekilde uyarlayabilirsiniz. 


Gelecek ve yatırım güvenliği


Java tabanlı caniasERP platformunda, uygulamanın ve veri tabanı sunucusunun kullanılacağı işletim sistemini ve veri tabanını neredeyse hiçbir sınırlama olmadan seçebilirsiniz. IBM DB2, MySQL, Microsoft SQL Server, Oracle ve Sybase de dâhil olmak üzere JDBC uyumlu tüm veri tabanlarını kullanabilirsiniz. Bu durum yatırım maliyetlerinizi azaltmanıza katkıda bulunur. Sahip olduğu esneklik ve açık sistem mimarisi sayesinde, ihtiyaç halinde herhangi bir ek maliyete girmeden veri tabanında ve işletim sisteminde değişiklik yapabilirsiniz.


Yerden bağımsız kullanım ve yönetim


caniasERP, internet aracılığıyla dünyanın her yerinden, istendiği anda kullanılabilir. Uygulama sunucusu ve geliştirme ortamı da her zaman, her yerden yönetilebilir.
caniasERP uygulama sunucusunun konfigürasyonu, konfigürasyon dosyaları sayesinde zahmetsizce gerçekleştirilir. Değişiklikler anında yürürlüğe girer;  sunucunun yeniden çalıştırılması gerekmez.


İşletme mantığı, uygulama sunucusunun kendisindedir. Tüm güncellemeler kullanıcılarda anında görülebilir. Yedekleme, güncelleme ve hata ayıklama çalışmaları merkezi olarak gerçekleştirilir.


Gelişmiş oturum açma seçenekleri sayesinde sistem her zaman, her yerden izlenebilir ve sistem yönetimindeki olası sorunlar hızla düzeltilebilir. Sistem performansı günlükleme etiketleri ile performans günlükleri oluşturularak uygulama sunucusundaki uzun vadeli süreç davranışları analiz edilebilir.


Veri güvenliği

  • Üç katmanlı mimari yapı sayesinde veri tabanı kullanıcı ağından ve internetten ayrılabilir.
  • Optimize edilmiş dâhili iletişim protokolü sayesinde uygulama sunucusuna müdahale güçleşir.
  • Esnek ve kolay kullanımı, kolay ağ mimarisi ile sisteme kolaylıkla güvenlik duvarları eklenebilir.
  • VPN ve SSL ile verileriniz, internet üzerinden erişime karşı korumaya alınır.


Üç katmanlı mimari sayesinde yüksek verimlilik


caniasERP sistemi istemciden, uygulama sunucusundan ve veri tabanından oluşan üç katmanlı bir mimariye sahiptir. Bu üç katmanlı yapı, aşağıdaki performans özelliklerini sunar:

 

  • İstemci katmanında iş süreci kodları ve mantığı yer almaz. Bu katman yalnızca kullanıcı arayüzünün kullanılmasından sorumludur. Buna bağlı olarak istemciye yönelik donanım gereksinimleri de düşüktür.
  • caniasERP Load Balancer (yük dengeleyici) sayesinde, birden çok uygulama sunucusu aynı anda çalışabilir. Load Balancer ile yükün dağıtılması, performans ve güvenlik özelliklerinin sürekli aynı seviyede tutulmasını garanti eder.
  • Uygulama sunucusu, her büyüklükteki şirket için ölçeklenebilir.
  • Optimize edilmiş iletişim algoritmaları, veri trafiğini azaltır ve yüksek aktarım hızı sağlar.


TROIA, IAS tarafından geliştirilmiş dördüncü nesil (4 GL) bir programlama dilidir. caniasERP java tabanlı bu programlama diliyle geliştirilmiştir.


Teknik yetkinliği olan kişiler, nesne tabanlı bir programlama dili olan TROIA’yı çok kısa sürede, kolaylıkla öğrenebilir. TROIA, java ve .NET gibi modern programlama dilleriyle birçok açıdan benzerlik gösterir. Sistem, en etkin veri tabanı odaklı uygulamalar ve 500’ün üzerinde komut ile sadece birkaç adımda programlanıp hemen kullanıma sokulabilir.


TROIA Geliştirme Ortamı, caniasERP’ye bütünüyle entegredir. Programlama için ilave yazılım veya araç gerekmez. TROIA ile oluşturulan kaynak kod, ilişkisel bir veri tabanı içinde kaydedilir ve yönetilir. TROIA tarafından oluşturulan program, ikili koda dönüştürülerek uygulama sunucusu tarafından yorumlanır ve java çalıştırma ortamında sunucu ve istemci üzerinde yürütülür.


Giriş pencerelerinin hızla geliştirilmesi


caniasERP sisteminde kullanılan iletişim pencereleri ve raporlar kolayca değiştirilebilir veya yeniden oluşturulabilir. Yeni iletişim pencereleri ve raporlar, TROIA içindeki “İletişim Penceresi Tasarım Aracı” ile oluşturulabilir. Butonlar, veri tabanı alanları, onay kutuları, grafik öğeleri, tablolar, resimler vs. TROIA içindeki standart bileşenlerdir. Bu bileşenler, bir iletişim penceresi ekranında sürükle / bırak tekniği ile kolaylıkla konumlandırılabilir ve istenen işlevler ile birlikte saklanabilir.


Etkin geliştirme süreci


TROIA Hotline Yönetim Sistemi, geliştirme sürecindeki tüm adımları destekler. Bir geliştirme projesi kapsamında gerçekleştirilen tüm değişiklikler bu sistem sayesinde kaydedilir. TROIA Kod İzleme (code trace) sistemi, iş akışı takibi sayesinde hataların tespit edilmesine olanak sağlar ve uygulamanın geliştirilmesi sırasında olası hataların en aza indirilmesine katkıda bulunur.


Bireysel raporlar


Geliştirme ortamında yer alan rapor tasarım aracı sayesinde bireysel raporlar hızla ve kolayca oluşturulabilir. Bu raporlar PDF, HTML, RTF, XLS olarak veya düz metin biçiminde oluşturulabilir ve yazdırılabilir, e-Posta ile gönderilebilir veya caniasERP Doküman Yönetim modülü aracılığıyla kaydedilebilir.


Dünya çapında kullanım için çoklu dil desteği


caniasERP entegre çeviri aracıyla çoklu dil desteği sağlar. Bu araç ile tüm ekran metinleri ve bildirimleri, yeniden geliştirme yapmaya gerek kalmadan başka dillere çevrilebilir. Tüm iletişim pencereleri, raporlar ve iletiler, sistemde oturum açıldığında son kullanıcının seçtiği dilde görüntülenir. Aynı şekilde tüm raporlar da (dil kodu ile denetlenerek) istenen dillerde yazdırılabilir. Unicode Desteği (UTF8 ve UTF16) sayesinde, Çince ve Arapça gibi doğu dilleri de dâhil olmak üzere birçok dil desteklenir.


Şirketinizin gereksinimlerine göre uyarlanabilir


caniasERP Bakım Sözleşmesi bulunan kullanıcılar, uygulamanın tüm kaynak koduna sınırsız erişime sahip olur. Böylece, sistemi gereksinimleri doğrultusunda değiştirip geliştirebilirler. TROIA’nın “aktarım konsepti” sayesinde, standart kodda değil standarttan türetilmiş olan, ilgili işlevde değişiklik yapılır. Böylece kullanıcıların yaptıkları uyarlamalar, versiyon güncellemeleri sonrasında da aynı şekilde korunur.


Platformdan bağımsız veri tabanı yapısı


Çevrimiçi Veri Tabanı Yönetimi (ODBA – Online Database Administration) ile caniasERP’de kullanılan tablo veya tablo dizinleri gibi veri tabanı bileşenleri, görsel araçlar yardımıyla yönetilebilir ve düzenlenebilir. ODBA’nın diğer işlevleri tablo ve verilerin aynı veri tabanı içinde / farklı veri tabanı sistemleri arasında aktarılması ve tablo tanımı ile veri tabanı üzerindeki gerçek tablo yapısı arasında yapı eşitlemesi gerçekleştirilmesidir.


TROIA sayesinde interaktif destek


TROIA ile uygulama geliştirme sırasında caniasERP kullanıcılarına interaktif yardım sunulur. Komutların ve işlevlerin kullanılmasına ilişkin ayrıntılı bilgiler, örnekler eşliğinde açıklanır.

 

BİLGİ YÖNETİM SİSTEMİ


caniasERP Bilgi Yönetim Sistemi (KMS) modülü ile kurumunuza ait tüm yazılı bilgilerin yanı sıra çalışanlarınızın deneyim ve birikiminden oluşan örtülü bilgiyi de bir araya getirin, saklayın, geliştirin, paylaşın ve kullanın. Oluşan kurumsal bilgi ile iş süreçlerinizin verimliliğini ve etkinliğini artırın. Geleceği daha sağlıklı planlayın. Şirketinizi geleceğe taşıyın.


Rekabetin, bilgisayar ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelerin de etkisiyle değişen boyutu, işletmeler açısından yenilik, yaratıcılık, hız ve maliyet gibi kavramları ön plana çıkardı. Günümüzde “bilgi” küresel rekabetin olmazsa olmaz bir koşulu, stratejik değere sahip bir kaynak. İşletmeler arasındaki farkı yaratan faktör bilgi ve onu inşa eden insan.  Pazarda rekabet üstünlüğünü sağlayabilmek ise ancak bilginin iyi yönetimi ile mümkün. Tam da bu nedenle, “örgütü yeniden yaratan bir güç” olarak bilginin üretilmesine, paylaşılmasına, kullanılmasına ve depolanmasına ilişkin yöntem ve mekanizmaların kurumsal kültürün bir parçası haline getirilmesi, hayati öneme sahip.

 

Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) çözümleri, eldeki veri yığınlarının organizasyonların daha verimli çalışmasını sağlamak için düzenlenip kullanılmasıyla ilgilidir. Bu veriler finansal belge, bordro, satış siparişi, malzemelerin fatura, stok hareketleri vb. bilgilerini içerebilir. Ancak bir örgütün en değerli kaynaklarından biri, çalışanlarının sahip olduğu bilgi ve donanımdır. Yazılı belgelerin yanı sıra çalışanlarının tecrübe ve edinim gibi örtülü bilgilerini de kapsayabilen bir ERP yazılımı, sektör ve ölçek farkı gözetmeksizin tüm kurumların ihtiyaçlarına cevap verebilir.

 

Bilgi Yönetim Sistemi, kurumsal bilgiyi elde etme, geliştirme, paylaşma ve kullanmayı amaçlayan süreç ve stratejilerin bütünüdür. Bilginin depolanmasından ibaret değildir. Bir politikası, metodu ve araçları vardır. Bilgi Yönetim Sistemi ile açık ve örtülü veriler, belirli bir yöntemle ele alınarak kurumsal bilgiye dönüştürülür, kurumsal bilgi birikiminin oluşmasına katkıda bulunurlar. Oluşan kurumsal bilgi ise Bilgi Yönetim Sisteminin sunduğu araçlarla yayılır; tüm süreç ve işlerin verimini ve etkinliğini artırır.

 

caniasERP Bilgi Yönetim Sistemi ile


• Bilgi kaynakları sınıflandırılabilir.
• Fotoğraflar ve videolar gibi multimedya dosyaları depolanabilir.
• Saklanan dosyalarda yapılan tüm değişiklikler takip edilebilir.
• Kullanıcılar, internet ortamındaki alışkanlıklarını terk etmeden caniasERP sisteminde yer alan herhangi bir bilgiye kolaylıkla ulaşabilir.
• Tek bir sözcük ya da sözcük parçası ile tüm modülleri kapsayan Bilgi Yönetim Veri Ambarında arama yapılabilir.
• Kullanıcılar, listelenen sonuçlara ilişkin geri bildirimde bulunabilir. İstedikleri sonuçları “beğenir”, “beğenmez”, “puanlar” veya “yorum yapar”.
• KMS’de arama geçmişine ilişkin istatistikler tutulabilir, analizler yapılıp raporlar hazırlanabilir. Arama trendleri ve KMS’nin kullanım sıklığı izlenebilir.
• Aynı şekilde geri bildirimler de ölçümlenebilir.
• KMS sayesinde kurumsal ve kişisel bilgiler saklanabilir. Bilgi Yönetim Veri Ambarı’nda verilerin revizyon takibi yapılabilir. Bu sayede bir bilginin eski versiyonları için arama yapılabilir. O versiyonların geri bildirimlerinden yararlanılabilir.
• KMS’de, yalnızca bazı bilgi türleriyle ilgilenen kullanıcıları uyarmak için bir “bildirim” özelliği vardır.
• KMS’de düzenlenmiş veriler ile şirketin “Bilgi Ansiklodepisi” hazırlanabilir. Bu ansiklopedide, kategorize edilmiş veriler, kataloglar ile belirli başlıklar altında toplanıp makaleler haline getirilir.
• Bu makaleler, birer ansiklopedi sayfası gibi, o başlıkla ilgili gerekli tüm bilgileri tek çerçevede sunar. Böylelikle, sadece bir bilgiye ulaşmak yerine büyük resmi görmek mümkün olur.
• Örneğin, malzeme kataloğu oluşturup her bir malzeme kodu için bir sayfa makale üretilebilir. Bu makale içinde malzemenin temel bilgileri, üretim bilgileri, satış / tedarik bilgileri vb. bir arada gösterilebilir. Bilgi ansiklopedisi,  günümüz e-Ansiklopedi tasarımlarına uygun bir şablonda sunum yaptığı için özet verilere erişmenin ideal bir yoludur.
• Kurum personeli, KMS’nin belirli alanlarına erişim konusunda “yetkilendirilebilir” ve çalışanların bilgiye erişimleri, yalnızca yetkilendirildikleri alanlar ile sınırlandırılabilir.
• KMS, moderasyona açık biçimde yapılandırılabilir ve yeni girişlerin bir moderatör tarafından onaylanması istenebilir.
• KMS, çok dilli kullanılabilir.

 

KURUMSAL RİSK YÖNETİMİ


caniasERP Kurumsal Risk Yönetimi (ERM) modülü ile kurumunuzun faaliyetlerini ya da kârlılığını olumsuz etkileyebilecek risk faktörlerini belirleyin, ölçün ve en alt düzeye indirin. Böylelikle kurumunuzun geleceğini garanti altına alırken ekonomik değerini de en üst noktaya çıkartın.


caniasERP Kurumsal Risk Yönetimi modülü, şirketlerin faaliyetleri sırasında maruz kalabilecekleri riskleri belirlemek, tanımlamak, kontrol ve takip etmek için tasarlanmıştır. Bu modülle doğru risklerin doğru miktarlarda alınması, bu risklerin uygun süreçlerle yönetilmesi ve en alt düzeye düşürülebilmesi için hareket planları geliştirilir. 

 

Kurumsal Risk Yönetimi modülü ile kurumların olası risklere en etkin ve verimli tekniklerle, en uygun cevapları verebileceği bir sistemin hayata geçirilmesi amaçlanır. Bu sistemde tehditler ile birlikte fırsatlar da göz önünde tutulur.

 

Kurumsal Risk Yönetimi modülü ile


• Modül parametreleri konfigüre edilebilir
• Ek risk grupları tanımlanabilir
• Olasılık ve etki ölçekleri tanımlanabilir
• Esnek ölçüm periyotları tanımlanabilir
• Sistemdeki tüm modüllerin verileri kullanılabilir


caniasERP Kurumsal Risk Yönetimi modülünde

  • İşletmelerin karlılığını olumsuz etkileyebilecek riskler tanımlanabilir, olası etkileri ölçülebilir, yönetilebilir ve etkileri en alt düzeye indirilebilir.
  • caniasERP Kurumsal Risk Yönetimi modülünde riskler, "stratejik", "finansal", "operasyonel", "uyumluluk/felaket" olmak üzere dört temel gruba ayrılırlar.

 

Risklerin yönetimi için aşağıdaki adımlar izlenir:

 

• Kurumlar, iç denetim süreçlerini de dikkate alarak risklerini belirler, tanımlar, ait olduğu risk grubunu belirtirler.
• Riskleri için sorumlu yönetici ataması yaparlar. Risk ölçüm periyotlarını ve ölçümün nasıl yapılacağını belirlerler.
• “Beyin fırtınası”, “senaryo analizi”, “kâr/maliyet analizi”, “sebep ağacı analizi”, “hata etki analizi”, “sonuç/olasılık matrisi” yöntemlerinden bir ya da birkaçını kullanarak riskleri değerlendirirler.
• Değerlendirme sonuçlarına göre riskleri sıralar ve kontrol yöntemlerini belirlerler.
• Şirketler, kontrol yöntemi olarak “işletmenin faaliyetlerine son vermesi”, “risklerin gerçekleşmesi ihtimalini azaltma”, “risklerin etkisini azaltma”, “işletmenin tüm faaliyetlerinin riskten zarar görmemesi için faaliyetlerin dağıtılması”, “risklerin üçüncü şahıs ya da kurumlara devredilmesi” yöntemlerinden birini ya da birkaçını benimseyebilirler.
• Uygulanacak yöntem seçildikten sonra hayata geçirilir ve risklerin izlenmesine devam edilir.
• Risk tanımlamaları belirlenen zamanlarda çalıştırıldığında sonuçlar hem rapor hem de grafik olarak gösterilir.

 

 

 

IAS CANLI DESTEK

Uzmanımıza danışın